Co trafi do polskich salonów? Ruszyła przedsprzedaż!
Poniżej prezentujemy listę motocykli segmentu adventure i dual sport, które zostały już zapowiedziane na największych europejskich targach branżowych: EICMA 2025 i niebawem pojawią się w polskich salonach w sezonie 2026.
Segment motocykli adventure do 650 cm³
QJ MOTOR SRT 125 DX i 300 DX
ZUPEŁNIE NOWE MODELE | Ceny w Polsce: 125 DX ok. 15 000 PLN, 300 DX ok. 22 000 PLN
QJ Motor, wykorzystując swoją obecność na targach, zapowiedział wprowadzenie na rynek europejski modeli SRT 125DX i 300DX, ze współdzielonym nadwoziem. Jest to strategiczny ruch mający na celu zdobycie klientów w bazowych kategoriach prawa jazdy A1 (125 DX) oraz A2 (300 DX), oferując maszyny o autentycznym wyglądzie motocykla ADV i konkurencyjnej specyfikacji technicznej w bardzo atrakcyjnej cenie.
Kluczowe dane i wyposażenie:
SRT 125 DX: Jest napędzany jednocylindrowym silnikiem o mocy 14,8 KM (maks. limit A1/B). Posiada pełne oświetlenie LED, duży wyświetlacz i – co kluczowe w tym segmencie – koła szprychowe (21/18 cali), które podnoszą jego zdolności terenowe w stosunku do konkurencji. Idealny na “wjazd” w świat adventure.
SRT 300 DX: Wykorzystuje sprawdzoną rzędową jednostkę dwucylindrową o pojemności 300 cm³ (ok. 35-38 KM), idealnie wpasowując się w segment A2. Wyróżnia się zawieszeniem upside down, tarczami hamulcowymi wave (z falistą krawędzią zewnętrzną, która zwiększa powierzchnię styku klocków hamulcowych podczas obrotu) i solidną ramą. Oba modele mają agresywną, terenową stylistykę i dostępny pełny pakiet ochronny (gmole, handbary), oferując klientom motocykl gotowy do jazdy adventure prosto z salonu.

HIMALAYAN 450 Mana Black Rally
MODEL ODŚWIEŻONY | Cena w Polsce: ok. 31 000 PLN
Wersja Rally to znaczące ulepszenie popularnego Himalayana 450, mające utrzymać pozycję marki w segmencie motocykli adventure i rozszerzyć ofertę dla bardziej doświadczonych off-roadowców. Model wykorzystuje silnik Sherpa 450 (ok. 40 KM), ale cechuje się znacznie ulepszonym podwoziem.
Kluczowe nowości i szczegóły:
Kluczową zmianą jest zastosowanie pełnego, regulowanego zawieszenia o zwiększonym skoku, które znacznie poprawia możliwości terenowe i komfort jazdy poza asfaltem. Motocykl ma udoskonaloną geometrię, zyskując na zwinności. Rama jest węższa, co ułatwia utrzymanie wygodnej pozycji – zwłaszcza podczas jazdy “na stojaka”. Wyróżnia go rajdowa wieżyczka z nowym, czytelnym kokpitem, co wizualnie nawiązuje do maszyn rajdowych. Posiada szprychowe koła w rozmiarze 21/17 cali oraz większą osłonę silnika i wzmocnione gmole, które chronią go podczas intensywnej eksploatacji w trudnym terenie. To propozycja dla tych, którzy chcą gotowej maszyny terenowej prosto z salonu.

BMW F 450 GS
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 32 000 PLN
F 450 GS to bez wątpienia najważniejsza nowość BMW dla segmentu A2 i młodych motocyklistów. Model ten ma przyciągnąć klientów, oferując rasowy wygląd i zdolności terenowe w przystępniejszej formie, bez kompromisów. BMW stworzyło “Baby GS”, które ma być w pełni funkcjonalnym motocyklem adventure. Estetyka jednoznacznie nawiązuje do flagowego modelu R 1300 GS, podkreślając przynależność do rodziny GS.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Sercem motocykla jest nowo opracowany, rzędowy silnik dwucylindrowy (ok. 450 cm³), generujący 48 KM, idealnie wpasowując się w limity prawa jazdy kategorii A2. Jego największym atutem jest dość niska masa: 178 kg (gotowy do jazdy), co obiecuje wyjątkową zwinność i kontrolę, szczególnie poza asfaltem. Wyposażenie obejmuje pełne oświetlenie LED, kolorowy wyświetlacz TFT i zaawansowaną elektronikę, taką jak kilka trybów jazdy, ABS Pro i kontrolę trakcji, co podnosi poziom bezpieczeństwa. BMW postawiło na autentyczną ergonomię GS, która ma sprawdzić się zarówno w miejskiej dżungli, jak i na długich, terenowych wyprawach. To propozycja dla osób szukających prestiżu i funkcjonalności adventure w stosunkowo lekkim wydaniu.

QJ MOTOR SRT 500 RX
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 32 000 PLN
SRT 500 RX to strategiczna nowość, która ma się stać flagowym modelem QJ Motor w klasie A2. Motocykl ten wchodzi w bezpośrednią konkurencję z takimi maszynami jak CF MOTO 450 i BMW F 450 GS, oferując pełne wyposażenie turystyczne w standardzie. Jest to sprzęt typu adventure, idealnie dopasowana do europejskich wymogów.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Silnik napędzany jest sprawdzoną, rzędową jednostką dwucylindrową o pojemności 500 cm³, generującą 48 KM (maks. limit A2), co zapewnia legalne osiągi na poziomie kategorii A2. Wersja RX, podobnie jak droższy SRT 800 RX, stawia na teren: ma koła szprychowe w konfiguracji 19/17 cali (lub 21/17 cali w opcjonalnej wersji Rally) oraz widelec upside down o zwiększonym skoku. Model ten wyróżnia się zastosowaniem markowych podzespołów, takich jak hamulce Brembo i zawieszenie Marzocchi/Kayaba, co buduje zaufanie do jakości. Standardowo wyposażony jest w duży kolorowy wyświetlacz TFT, gmole, handbary i obszerne owiewki, co czyni go kompletnym motocyklem turystycznym w segmencie A2.

KAWASAKI KLE 500 SE
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 33 500 PLN
Kawasaki dokonuje wielkiego powrotu do legendarnej nazwy KLE, wprowadzając motocykl w klasie motocykli ADV. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na dynamiczny, a jednocześnie przyjazny motocykl, który wypełnia lukę po małym Versysie, celując bezpośrednio w segment A2. Kawasaki postawiło na uniwersalność i komfort, pakując to w atrakcyjną, sportową stylistykę.
Kluczowe dane i wyposażenie
Jednostka napędowa to sprawdzony, rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 451 cm³ (znany z Ninja/Z500), generujący ok. 45-46 KM. Motocykl ma dużą, regulowaną, chroniącą przed wiatrem szybę oraz wygodną, jednoczęściową kanapę. Dostępny jest w wersji podstawowej (bez oznaczenia) i bogatszej (SE), która jest idealna do turystyki z elementami offroadu i ma w standardzie: wyższą szybę, gmole, osłony dłoni, osłonę silnika oraz nowoczesny, kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia ze smartfonem. Szprychowane koła mają rozmiar 21 i 17 cali (przód i tył) i solidny skok zawieszenia. Jest to zwinna i ekonomiczna propozycja dla osób zaczynających przygodę z motocyklami ADV.

KOVE 625X
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 35 000 PLN
KOVE 625X to nowa propozycja w segmencie adventure, pozycjonowana jako wytrzymały i zaawansowany motocykl turystyczno-terenowy. W przeciwieństwie do super lekkich maszyn rajdowych, 625X stawia na komfort, stabilność przy wysokich prędkościach i rozbudowany pakiet turystyczny.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Pod względem technicznym, sercem motocykla jest jednocylindrowy silnik o pojemności 625 cm³, generujący moc w zakresie 55-60 KM. Choć jego masa własna (z płynami) wynosi 218 kg, KOVE wykorzystało tę masę do uzyskania fenomenalnej stabilności przy wysokich prędkościach (nawet do 150 km/h), co jest zasługą zoptymalizowanej, sztywnej ramy monocoque. Motocykl jest jednak w pełni gotowy do zjazdu z asfaltu. Ma 200 mm prześwitu oraz wysokiej klasy zawieszenie KYB o skoku 195 mm. Ergonomia jest przemyślana pod kątem naturalnej jazdy na stojąco, a co ważne dla turystyki – motocykl zachowuje zdolność terenową nawet z trzema w pełni załadowanymi kuframi.
W kategorii wyposażenia KOVE 625X zdecydowanie wyprzedza konkurentów: duży, 21-litrowy zbiornik paliwa gwarantuje zasięg ponad 500 km. Ponadto, motocykl oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa, często spotykane w klasie premium, w tym monitorowanie martwego pola oraz wbudowaną kamerę/wideorejestrator. Całość uzupełnia terenowa konfiguracja kół szprychowych 21/18 cali oraz wydajny układ hamulcowy z radialnymi, czterotłoczkowymi zaciskami.

Segment motocykli adventure pow. 650 cm³
YAMAHA Ténéré 700 World Raid
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 62 000 PLN
Wersja World Raid na rok 2026 to gruntowna modernizacja elektroniki i podwozia, która przenosi Ténéré 700 do współczesności. Model, zawsze ceniony za swoją surowość i praktyczne podejście, otrzymał systemy, które pozwolą mu bezpośrednio konkurować z europejską czołówką w segmencie średnich ADV.Ma też przeprojektowane nadwozie i zmodernizowany poczwórny reflektor LED.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Największym przełomem jest wprowadzenie 6-osiowego modułu IMU, który przenosi Ténéré do ery zaawansowanej elektroniki. To sensoryczne serce umożliwia zastosowanie ABS-u i kontroli trakcji działających w zakrętach, gwarantując wyższy poziom bezpieczeństwa i kontroli w zmiennych warunkach. Ulepszenia idą w parze z nowym systemem Ride-by-Wire (YCC-T), który dał dostęp do dwóch predefiniowanych trybów oddawania mocy i podniósł precyzję kontroli.
Terenowe serce World Raid pozostało, ale zostało wzmocnione: podwozie posiada w pełni regulowane zawieszenie KYB o zwiększonym skoku oraz nowy regulowany amortyzator skrętu, gwarantujący precyzję prowadzenia. Duży, 23-litrowy zbiornik paliwa, rozmieszczony po bokach, nie tylko zapewnia imponujący zasięg ok. 500 km, ale także strategicznie obniża środek ciężkości motocykla. Całość dopełnia wyposażenie turystyczne, w tym duży, kolorowy wyświetlacz TFT 6,3 cala, tempomat oraz przeprojektowana owiewka dla lepszego komfortu na długich przelotach.

CF MOTO 800 MT-ES
MODEL ODŚWIEŻONY | Cena w Polsce: ok. 45 000 PLN
800 MT-ES to znaczące ulepszenie bazowego 800 MT, które ma podnieść standard w klasie średniej adventure poprzez wprowadzenie zaawansowanej technologii premium.
Nowości: Motocykl zachowuje sprawdzony rzędowy silnik dwucylindrowy (799 cm³) o mocy 95 KM, ale kluczową nowością jest w pełni regulowane elektronicznie zawieszenie (ES). Umożliwia ono błyskawiczną adaptację tłumienia i napięcia wstępnego do warunków drogowych i obciążenia (pasażer, bagaż). Dodatkowo motocykl wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat (ACC) oraz duży, kolorowy wyświetlacz TFT, który integruje wszystkie funkcje elektroniczne. Zwiększa to komfort i bezpieczeństwo na długich trasach.

QJ Motor SRT 800 RX
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: ok. 40 000 PLN
QJ Motor zaprezentował model 800 RX, mocno kładąc nacisk na literę “X” (Extreme). Jest to duży adventure, który ma konkurować nie tylko ceną, ale i solidnymi, markowymi europejskimi podzespołami, stawiając na jazdę w terenie i dalekie, wymagające wyprawy.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Motocykl napędza rzędowy silnik dwucylindrowy (799 cm³) o mocy ok. 95 KM. Wyróżnia się zastosowaniem markowego osprzętu, który ma budować zaufanie wśród europejskich klientów: hamulce Brembo i zawieszenie Marzocchi. Kluczowe dla terenowych ambicji są: koła 21/18 cali ze szprychami i w pełni regulowane zawieszenie. Posiada potężny, 21-litrowy zbiornik paliwa, który gwarantuje doskonały zasięg. Agresywna, kanciasta stylistyka i bogate wyposażenie (gmole, płyty ochronne) sprawiają, że motocykl jest gotowy na trudne warunki bez konieczności dodatkowych modyfikacji.

KOVE 800X GT
ZUPEŁNIE NOWY WARIANT | Cena w Polsce: od ok. 44 000 PLN
KOVE 800X GT to wariant z nowej serii 800X, który jest najbardziej drogową i komfortową opcją, stworzoną dla motocyklistów ceniących daleki zasięg i wysoki standard wyposażenia. Choć zoptymalizowany pod kątem asfaltu, zachowuje kluczowe atrybuty ADV pozwalające na efektywną jazdę po bezdrożach.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Motocykl napędza dynamiczny rzędowy silnik dwucylindrowy (800 cm³) o mocy 95-100 KM. Wersja GT wyróżnia się bogatym wyposażeniem (tempomat, TFT) i powiększonym zbiornikiem paliwa (ok. 22 litry), gwarantującym wyjątkowy zasięg. Zdolności terenowe są wspierane przez elektroniczne tryby jazdy, w tym dedykowany tryb Offroad, który dostosowuje pracę ABS i kontroli trakcji do jazdy po luźnej nawierzchni. Ponadto, model wyposażono w koła szprychowe oraz solidne osłony podwozia, dzięki czemu jest gotowy do pokonywania długich dystansów po szutrach i nieutwardzonych trasach.

CF MOTO 1000 MT-X
ZUPEŁNIE NOWY MODEL | Cena w Polsce: od ok. 55 000 PLN
1000 MT-X to flagowy model motocykla adventure CF MOTO, który ma uderzyć w europejską konkurencję w klasie ciężkich ADV. Motocykl ten jest największą i najbardziej zaawansowaną maszyną ADV, jaką kiedykolwiek zaprezentowała ta marka, mająca ambicję stać się czołowym graczem w segmencie premium.
Kluczowe dane i wyposażenie:
Sercem tej nowej, flagowej maszyny jest litrowy, rzędowy silnik dwucylindrowy, generujący maksymalną moc 111 KM i duży moment obrotowy. Absolutnym przełomem, który stawia ten model w czołówce światowej, jest jego niezwykle niska masa “na sucho” wynosząca 199 kg. To osiągnięcie gwarantuje wyjątkową zwinność i łatwość prowadzenia, co redefiniuje segment ciężkich adwenczerów.
Motocykl otrzymał najwyższej klasy, w pełni regulowane zawieszenie oraz konfigurację terenową z kołami szprychowymi w rozmiarze 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Stabilność przy wysokich prędkościach i w trudnym terenie zapewnia fabrycznie montowany amortyzator skrętu. Cała maszyna jest zarządzana przez zaawansowany pakiet elektroniczny oparty na platformie inercyjnej (IMU). Obejmuje on dynamiczne tryby jazdy, wielostopniową kontrolę trakcji oraz ABS działający w zakrętach. Wizualnie, motocykl ma agresywną linię, podkreśloną przez duży, pionowy wyświetlacz TFT z funkcją łączności i jest solidnie przygotowany do dalekiej turystyki.

Podsumowanie
Sezon 2026 w Polsce przyniesie bezprecedensową walkę w segmencie adventure, napędzaną przez kluczowe trendy.
Duży wybór (125-650 cm³): Rynek obfituje w świetne opcje. BMW F 450 GS (178 kg), zwinne QJ SRT 300 DX i Kawasaki KLE 500 to doskonałe propozycje na początek. Himalayan 450 Rally to maszyna gotowa do off-roadu prosto z salonu.
W klasie 700-800 cm³: Odświeżona Yamaha Ténéré 700 World Raid z nowym IMU i ABS w zakrętach staje się w pełni nowoczesna. Model QJ SRT 800 RX oferuje pełne wyposażenie i markowe komponenty w niższej cenie.
Rewolucja wagi (1000 cm³): Największym wstrząsem jest CF Moto 1000 MT-X, który z mocą 111 KM waży tylko 199 kg na sucho, redefiniując segment ciężkich ADV i ułatwiając kontrolę nad dużą mocą.
Pod tym nickiem kryje się redakcja naszego portalu - doświadczona nie tylko motocyklowo. Wiedz jednak, że to nie żaden chat AI, tylko ludzie z krwi i kości, w liczbie różnej 🙂


Zostaw komentarz